000 | 02053nam a2200325 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 14123 | ||
005 | 20180812022010.0 | ||
008 | 110921s2011 xr ||||||||||||||czecze d | ||
015 | _acnb002200851 | ||
020 |
_a978-80-200-1983-7 _q(sv. 1 : váz.) : _c450.00 Kč |
||
040 |
_aSOG501 _bcze |
||
041 | 1 |
_acze _hchi |
|
045 | _ad7d7 | ||
080 |
_a1 _2h |
||
100 | 1 |
_aHan, Fei, _dca 280-233 př. Kr. _7jx20110505003 _4aut _921127 |
|
245 | 1 | 0 |
_aChan-fej-c' / _cpřeklad a komentáře Lukáš Zádrapa |
250 | _aVyd. 1. | ||
260 |
_aPraha : _bAcademia, _c2011 |
||
300 |
_a^^^sv. ; _c21 cm |
||
490 | 1 |
_aOrient ; _vsv. 12 |
|
500 | _aPřeloženo z čínštiny | ||
504 | _aObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík | ||
505 | 0 | 0 | _tsv. I. 2011. 407 s |
520 | _aKniha přináší překlad jednoho ze stěžejních děl klasické čínské filozofie, spisu Chan-fej-c’, nazvaného tak po svém autorovi Chan Fejovi († 233 př. n. l.). Chan-fej-c’ patří k nejobjemnějším dílům staročínského písemnictví a přestavuje kompozičně i slohově vybroušenou summu legistické nauky, která zejména v závěrečném období starověku v Číně převládla a nakonec se stala oficiální ideologií sjednocené říše pod vládou Prvního císaře Čchinů. Později proto sice upadla v nemilost kulturní elity, ale zůstala pevně zabudována do institucí čínského státu, v době modernizace byla znovuobjevena reformními mysliteli a po založení ČLR našla zastánce v Mao Ce-tungovi, který si Chan Feje oblíbil pro jeho protikonfuciánské a neidealistické názory. Bez poznání legismu tak nelze porozumět základům čínského politického myšlení ani dynamice utváření centralizované říše. | ||
653 | 0 |
_ačínská _afilozofie _alegismus _aChan, Fej, ca 280-233 př. Kr. _atexty |
|
700 | 1 |
_aZádrapa, Lukáš, _d1980- _7js20080516004 _4trl _921128 |
|
856 | 4 |
_yObsah - sv 1. _uhttp://toc.nkp.cz/NKC/201108/contents/nkc20112200851_1.pdf |
|
901 |
_f1. vyd. _o20110729 |
||
910 | _aSOG501 | ||
999 | _d14123 |