000 02053nam a2200325 4500
001 14123
005 20180812022010.0
008 110921s2011 xr ||||||||||||||czecze d
015 _acnb002200851
020 _a978-80-200-1983-7
_q(sv. 1 : váz.) :
_c450.00 Kč
040 _aSOG501
_bcze
041 1 _acze
_hchi
045 _ad7d7
080 _a1
_2h
100 1 _aHan, Fei,
_dca 280-233 př. Kr.
_7jx20110505003
_4aut
_921127
245 1 0 _aChan-fej-c' /
_cpřeklad a komentáře Lukáš Zádrapa
250 _aVyd. 1.
260 _aPraha :
_bAcademia,
_c2011
300 _a^^^sv. ;
_c21 cm
490 1 _aOrient ;
_vsv. 12
500 _aPřeloženo z čínštiny
504 _aObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
505 0 0 _tsv. I. 2011. 407 s
520 _aKniha přináší překlad jednoho ze stěžejních děl klasické čínské filozofie, spisu Chan-fej-c’, nazvaného tak po svém autorovi Chan Fejovi († 233 př. n. l.). Chan-fej-c’ patří k nejobjemnějším dílům staročínského písemnictví a přestavuje kompozičně i slohově vybroušenou summu legistické nauky, která zejména v závěrečném období starověku v Číně převládla a nakonec se stala oficiální ideologií sjednocené říše pod vládou Prvního císaře Čchinů. Později proto sice upadla v nemilost kulturní elity, ale zůstala pevně zabudována do institucí čínského státu, v době modernizace byla znovuobjevena reformními mysliteli a po založení ČLR našla zastánce v Mao Ce-tungovi, který si Chan Feje oblíbil pro jeho protikonfuciánské a neidealistické názory. Bez poznání legismu tak nelze porozumět základům čínského politického myšlení ani dynamice utváření centralizované říše.
653 0 _ačínská
_afilozofie
_alegismus
_aChan, Fej, ca 280-233 př. Kr.
_atexty
700 1 _aZádrapa, Lukáš,
_d1980-
_7js20080516004
_4trl
_921128
856 4 _yObsah - sv 1.
_uhttp://toc.nkp.cz/NKC/201108/contents/nkc20112200851_1.pdf
901 _f1. vyd.
_o20110729
910 _aSOG501
999 _d14123